poniedziałek, 9 marca 2015

Porada 11: Ogólnie o reklamie

Co? Gdzie? Jak?


Już parę lat wcześniej próbowałem ruszyć z działalnością, tudzież innymi projektami. Przed długi czas nic nie wychodziło. Na szczęście zawsze zostaje to czego się nauczyłem i jak raz się na czym potkniesz, to później masz duże szanse żeby to przeskoczyć.

Jedną z paru rzeczy, z którymi miałem wcześniej styczność to reklama. 

Pełen entuzjazmu, z gotowym planem kampanii ruszyłem do firmy zajmującej się reklamą, na szczęście była to firma mojego kolegi Tomka. Tomek wysłuchał tego co mam do powiedzenia i okazało się, że w sumie to trzeba wszystko przemyśleć od nowa. Ja chciałem żeby od razu cały świat się dowiedział o moich wspaniałych wyrobach z filcu (torebki, etui, itp.), a tu nie tak to działa.

Po pierwsze:

Jak widać po produkcie:


Kierowany jest przede wszystkim dla pań.

Po drugie:

Najpierw pomyślmy gdzie będzie reklama umieszczona, a dopiero później możemy zrobić jej treść, np. : przy bibliotece dużo bardziej prawdopodobne będzie, że sprzedamy aktówkę w której zmieści się parę książek, niż np. pokazaną wyżej malutką listonoszkę.

Przykładów można podawać praktycznie w nieskończoność.

Po trzecie:

Przyjrzyj się grupie wiekowej, której polecasz swój produkt. Ludzie w różnym wieku mają różne potrzeby. Inaczej też warto opisać produkt. Do młodych rzadko trafiają takie słowa jak "wyrafinowany", "dostojny", "spokojny", czy "bezpieczny". Młodzi ludzie chcą szaleństwa, a nie bezpieczeństwa. Nie bez powodu jest powiedzenie "błędy młodości". Po prostu więcej się robi niż myśli i to normalne.

Po czwarte:

Zainteresowania, są również bardzo ważne. Ciężko ci będzie sprzedać buty piłkarskie koszykarzowi albo grę komputerową osobie, która nie lubi siedzieć przy kompie.


Oczywiście nie mówię, że nie sprzedaż Diablo 3 starszej kobiecie, na Jasnej Górze, umiejącej obsługiwać max telewizor ale będzie to trudne, a zamieszczenie tam reklamy (o ile w ogóle dostaniesz na to zgodę  :D ). Bardzo mało opłacalne.

Pomyśl o tak zwanym targecie, czyli: płci, wieku, zainteresowaniach, miejscu, a dopiero później o treści reklamy. Pozwoli to na lepsze wykorzystanie dostępnego funduszu, a kosztuje tylko paru godzin (zależy od skali w jakiej działasz) twojej kreatywnej pracy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz